Strony

Nagy Ádám · Trencsényi László · Veszprémi Attila - A Pál utcai küldetés



Szerezzük ​vissza a Pál utcaiak zászlaját! Óvjuk meg a grundot! És mindenekelőtt: Mentsük meg Ernőt!
Itt Te alakítod a történetet, Te választhatod meg az utad. Ebben az interaktív történetben Te döntheted el: 
ELMÉSZ-E A FÜVÉSZKERTBE? 
HA ELMÉSZ, EGYEDÜL TESZED-E, VAGY CSAPATBAN?
AKARSZ-E A PÁL UTCAIAK VEZÉRE LENNI? 
ÁTÁLLSZ-E A VÖRÖSINGESEKHEZ? 
VAGY MÉGIS INKÁBB MARADSZ A GRUND VÉDŐJE? 
ÉLETED ÁLDOZOD-E A GRUNDÉRT? 
MI ÉPÜLJÖN A GRUND HELYÉN? 
NETÁN CSAK NEKIINDULNÁL A 120 ÉVVEL EZELŐTTI BUDAPEST UTCÁINAK – ÚJ GONDOLATOKRA, ÚJ TALÁLKOZÁSOKRA SZÁMÍTVA?

A Molnár Ferenc regénye nyomán készült interaktív történetben minden jelentős fordulópontnál döntés előtt állsz, és ez a döntés határozza meg, melyik oldalon folytatod az olvasást. Hogy ne keveredj el, ajándékba adunk két könyvjelzőt, amelyeket a könyv oldalhajtásából téphetsz le. A játékban segítségedre van három térkép és egy minilexikon, a Pufipédia is.

Szerintem
Az utóbbi időben elkezdtem kacérkodni a gondolattal, hogy olvasnék interaktív regényt, de egyszerűen nem találtam olyan témában, ami különösebben érdekelt volna. Majd jött a hír, hogy idén ősszel érkezik egy újabb interaktív történet, ami a Pál utcai fiúk története köré épül. Életem első kötelező olvasmánya, amit elolvastam (és érdekelt, szerettem!), így nem volt kérdés, hogy nekem ez a könyv kell

Első olvasásra nem szerettem volna "taktikázni", igyekeztem úgy dönteni, ahogy az adott szituációban én is cselekedtem volna, de hogy a történetem hogy végződött, megtartom magamnak, mert bár 15 különböző végkifejlet lehetséges, a spoiler az spoiler marad :-). 
Szerintem előzetes ismeretek nélkül is teljesen érthető lehet a cselekmény, sőt, ha valaki nem olvasta, biztos elcsodálkozik néhány jeleneten - pl. hogy kicsoda is Geréb. 

Ha egy könyvről leírom, belőlem milyen érzéseket váltott ki, próbálok kitérni a negatívumokra is a pozitívumok mellett, de jelen esetben erre képtelen vagyok, annyira nagyon szerettem már magát az ötletet is, hogy Pál utcai-interaktív. Ezt pedig csak tovább fokozta, hogy két könyvjelző is jár a könyvhöz, hogy segítsen a haladásban (egy itt tartok, és egy innen jöttem feliratú). Bár én egyiket sem használtam, mert elég gyorsan végigdaráltam az első verziót... 
Két minitérkép is van rögtön az elején, egy a Grundról, egy pedig a Füvészkertről, a két fő helyszínről. A végén pedig a fülszövegben is említett Pufipédia tisztázza azokat a fogalmakat, amiket az olvasó esetlegesen nem ismer. Emellett még az összes szereplő is felsorolásra kerül (és itt döbbentem le nagyon, ugyanis a felsorolt szereplők ~felével nem találkoztam az én kalandom során!). 
A fejezeteknél (amiből voltak több oldalasak, és csupán néhány sorosak is), a kis lábnyomokat imádtam. Ahogyan azt is, hogy a zárszóban említésre kerül, hogy melyik útvonal hasonlít leginkább az eredeti, Molnár Ferenc által megírt történethez. 

Biztos vagyok benne, hogy nem egyszer, de nem is kétszer, hanem jóval többször fogom a kezeim közé venni ezt a könyvet a jövőben, mert mind a 15 befejezés nagyon érdekel (már csak 13, mert mielőtt fixálom ezt a bejegyzést, a kötet végén szereplő "eredeti" úton is átszaladok! :-)). 

Én csak egy dolgot sajnálok nagyon: hogy amikor ötödik osztályos voltam, és Molnár Ferenc regénye volt a kötelező olvasmányunk, akkor ez a könyv még nem létezett, mert úgy gondolom, néhány diáktársamnak meghozta volna a kedvét A Pál utcai fiúk eredeti történetéhez is. 

Kedves Tanár nénik és Tanár bácsik!
Legyenek szívesek, ajánlják a diákjaik figyelmébe ezt az interaktív történetet, esetleg vásárolják meg, és néhány fejezetet olvassanak fel belőle az osztálynak! Vagy ha tehetik, szánjanak egy tanórát arra, hogy közösen alakítsák Nemecsek Ernő történetét. Mert szerintem ebben a regényben megvan a lehetőség arra, hogy képes legyen az általános iskolás diákokkal megkedveltetni egy kötelező olvasmányt. Vagy legalábbis arra, hogy kicsit más szemmel tekintsenek rá.

Itt több is olvasható a könyvről: A Pál utcai küldetés
Itt néhány fejezet elolvasható: Beleolvasó
Itt pedig megrendelhető: link


Cím: A Pál utcai küldetés - Mentsük meg Ernőt!
Oldalak száma: 304
Megjelenés: 2020. október 07.
Kötés: Kartonált
ISBN: 9789632939490
Méret: 202 mm x 142 mm x 26 mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BOOKOLOGY © 2020