Strony

Nicholas Sparks - Az utolsó dal


Nicholas ​Sparks legújabb könyve egyszerre két ember megható történetét hozza közel hozzánk: egy lányét és egy apáét. A lány regénye kamaszkori lázadásról, barátságról, az első szerelem öröméről és fájdalmáról, az apáé egy házasság kudarcáról, a gyerekek iránti feltétlen szeretetről szól.
Az elvált Steve a nyári szünidőt gyermekeivel tölti tengerparti szülővárosában. Jonah, a kisfia boldog, hogy újra együtt lehetnek, de Ronnie, a nagylány, aki három éve nem áll szóba apjával, megbántottnak és csalódottnak érzi magát a kényszerű utazás miatt. Apja embersége, a kettejüket összekötő zenei tehetség, egy dal és egy titok segíti őket abban, hogy újra egymásra találhassanak. A megrázó történetet baljós sejtelmek és közössé váló álmok alakítják.
Az utolsó dal mégiscsak egy szerelmesregény; arról az érzésről szól, amely először gyújtja meg a szívet, boldogságot és kétségeket szül, és van olyan erős, hogy két fiatalt összekössön.
Mint a szerző annyi korábbi könyve, ez a mű is megihlette a mozgókép világát, Miley Cyrus és Greg Kinnear főszereplésével filmvászonra álmodva figuráit.

Szerintem:
Vigyázat, elfogult vélemény következik! :D

Az utolsó dal azon kevés könyv közé tartozik, aminél előbb láttam a belőle készült filmet, mint olvastam volna a regényt. Ekkor 12 éves voltam, és épp a nagy Hannah Montana korszakomat éltem, szóval nem a történet miatt néztem meg, csak azért, mert Miley volt a főszereplő.
Most, hogy eljutottam odáig, hogy a könyvet is elolvassam, úgy gondoltam, mielőtt nekilátnék, újranézem a filmet, csak hogy olvasás közben bosszankodhassak, mennyire gyenge a film a könyvhöz képest... 
Bár még most, tíz évvel később is nagyon tetszett a film, miután elolvastam a könyvet, úgy érzem, a film egy 4/10, míg a könyv az én olvasatomban egyértelműen 10/10.
Látva a könyvben a szépen kidolgozott kapcsolatokat, ahogyan Nicholas Sparks odafigyelt a részletekre, a mellékszereplők hátterére és élettörténetére is nagy hangsúlyt fektetve, elégedettséget éreztem olvasás közben.
Megrázta a fejét. Kicsoda ő? És kinek az életét éli? És, ami még ennél is fontosabb, merre tart az élete?
Nem volt bennem hiányérzet, nem éreztem lezáratlannak, szerintem az egyik legjobb Sparks-regény (igen, az összes könyvére ezt mondom...).
A legjobban az tetszett Az utolsó dalban, hogy bár Nicholas Sparks a nagyon szép, romantikus regényeiről ismert, ebben mégsem a szerelmi szál jelentette a fő vonalat - sőt, tulajdonképpen ez csak a könyv harmadát tette ki. A fennmaradó 2/3 rész az apa-lánya kapcsolat, valamint a kamaszkori problémák boncolgatásával telt. 
A főszereplő 17 éves Ronnie nagyon szép karakterfejlődésen ment keresztül, ugyanis néhány hónap alatt fel kellett nőnie.
– Mondtam már, milyen gyönyörű vagy ma este?
Ronnie elmosolyodott, még érezte a száján a fiú csókjának az ízét.
– Az elmúlt húsz percben még nem. (…)
Imádtam, hogy a karakterek nem voltak eltúlozva, senki nem volt túl menő, túl átlagos, túl szürke, senki sem volt túl...  Volt, akit gyűlöl az olvasó, volt, akit megszeret, de nem volt egyikük sem irreális.

A szememben Nicholas Sparks egy zseni, a családja pedig a világ legszerencsésebb családja lehet, mert az a férfi, aki ilyen tökéletességgel tud a női lélekről, a női léleknek írni, ilyen csodálatos megfogalmazással (ehhez mondjuk részben hozzájárult a fordító, Komló-Szabó Ágnes munkája is). Szóval, az a férfi, aki a női lélekről, női léleknek úgy képes írni, mint ő, az csak csodás apa és férj lehet.

Lécci, Nicholas Sparks, lécci, tudom, hogy 3 éve voltál Magyarországon dedikálni, meg COVID-19, de léccike, gyere minél előbb újra :(

Cím: Az utolsó dal
Szerző: Nicholas Sparks
Oldalak száma: 448
Megjelenés: 2016. március 10.
Kötés: Kartonált
ISBN: 9789636438593
Méret: 137 mm x 40 mm x 197 mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BOOKOLOGY © 2020