Strony

158. Sherry Gammon - Elviselhetetlen


A fiatal, jóképű és vicces Booker Gatto nemrég hagyta ott veszélyekkel teli munkáját, hogy nyugodt, kiegyensúlyozott életet kezdhessen. Egyetlen dolog hiányzik számára a boldogsághoz: egy igazi társ. De a szerelem elkerüli, és a múlt árnyai még fogva tartják a szívét. De bármennyire is próbálja kizárni az életéből az érzelmeket, nem tudja nem észrevenni a gyönyörű és okos Tesst.
Tess Selleck bujkál. Egy olyan kapcsolatból próbál kilépni, melyben mindennapos a megaláztatás és a szenvedés. Egy erőszakos és durva férfi elől menekül, aki egykor a férje volt. Tess átmenetileg nyugalomra talál Booker mellett, aki napról napra vonzóbb számára, de a bizalmatlansága a férfiakkal szemben óvatosságra inti.
Kétséges, hogy a két megsebzett léleknek van-e közös jövője. Vajon a szerelem és a bizalom segíthet rajtuk, vagy éppen ezek az érzések válnak elviselhetetlenné?

Szerintem: A Port Fare-trilógia első két részét még egész fiatalon (na nem mintha most olyan idős lennék...) olvastam, körülbelül 16 éves lehettem. A karakterek rögtön belopták magukat a szívembe, de kicsit tartottam tőle, hogy 4-5 év elteltével nehogy ne legyen meg az a varázs, amit az első két kötet olvasása során éreztem. Szerencsére hiábavaló volt az aggodalmam, ugyanis sok más trilógiával ellenben a Port Fare esetében az első részt éreztem a leggyengébbnek, míg a befejező kötetet a legjobbnak.
Mindkét főszereplőnk, Tess és Booker is hatalmas karakterfejlődésen ment keresztül. Mindkettejük múltja tele van sötét történésekkel, mint például a család legyilkolása, vagy az erőszak.
Rengeteg különböző érzelmet volt képes kiváltani belőlem az Elviselhetetlen, az egyik pillanatban még minden erőmmel a könnyeimet nyeltem vissza, a másikban egy kitörésre kész vulkánná váltam, de két oldallal később már jókat mosolyogtam a csipkelődéseket, poénokon, megjegyzéseken. Ha egy érzést kellene megneveznem, ami az olvasás túlnyomó többségében eluralkodott rajtam, az talán a pánik, a félelem és a rettegés lenne. Gyűlöltem Garen (Tess ex-férje) karakterét, az írónő pedig remekül átadta a lány érzéseit; bele tudtam képzelni magam Tess helyzetébe, átéreztem azt a magatehetetlenséget, kiszolgáltatottságot, amit ő érezhetett, annak ellenére, hogy a való életben soha, még csak hasonló dolgokat sem kellett átélnem.
Nagyon sokáig nem értettem, miért nem hagyta ott Garent már az első eset után. Mert szerintem nem létezik olyan helyzet, mikor egy nő megérdemli, hogy megverje egy "férfi", pláne a saját férje. Aztán ahogy haladtam előre a történetben, rájöttem: a félelem miatt.

A történet két idősíkon játszódik, így fokozatosan megismerhetjük Tess múltját, és követhetjük a jelent. Ami a múltat illeti; én úgy gondolom, Garen nem rossz ember, sokkal inkább beteg, aki elutasítja a megfelelő orvosi segítséget, mert nem ismeri be magának, hogy rászorul.

Ami mellett pedig nem tudok elmenni szó nélkül, az az, hogy a trilógia első két részében megismert karakterek (Maggie-Seth, Lilah-Cole) szintén kapott szerepet, nem vesztek el a "süllyesztőben", így tényleg kellőképpen családias volt a hangulat minden közös pillanatuknál. No és az a keret, amiben a három rész megjelent... - Maggie nyitotta az egészet a Szerethetetlenben, és ő is zárta le, az Elviselhetetlenben. A borító pedig Hihetetlenül kifejező...
Ha az ember nagyon akar valamit, és tűzön-vízen át meg is tesz mindent érte, akkor eléri.
– Jaj, ne már… – Sofia kibontakozik Lilah karjaiból, és visszaül Booker mellé. – Folyton ezt csinálják. – A kis karját mérgesen összefonja. – Inkább veled ülök, Book bácsi. Te sohasem csókolgatod a lányokat.
– Remek, kösz, hogy emlékeztetsz – morog a megszólított. 
Cím: Elviselhetetlen
Szerző: Sherry Gammon
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Sorozat: Port Fare
Oldalak száma: 384
Megjelenés: 2015. június 10.
Kötés: Kartonborított, ragasztott
ISBN: 9789632615240

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BOOKOLOGY © 2020