Strony

Linda Castillo - Bűnösök között


Boldog ​ember az, aki nem jár a bűnösök tanácsa szerint.
Egy tizenöt éves lány holttestére bukkannak egy világtól elzárt amish telep melletti erdőben.
Megfagyott a hóban.
A halála előtt gyermeket várt.
Vajon véletlenül tévedt el a rengetegben, vagy menekült valaki elől? Az eset körül egyre sokasodnak a rejtélyek, a lány rokonai és ismerősei viszont nem hajlandóak – vagy nem mernek – szóba állni a rendőrséggel. A seriff az ohiói Kate Burkholder rendőrfőnök segítségét kéri, hogy épüljön be a közösségbe, és járjon az ügy végére.
A nő amish családban nőtt fel, így tökéletes jelölt a kockázatos küldetésre, de ha elvállalja, szembe kell néznie a saját múltjával is, és azzal, hogy annak idején miért tagadta meg a hitét. Amikor azonban megtudja, hogy talán más gyermekek élete is veszélyben forog, úgy érzi, nem mondhat nemet a feladatra. Végül a csendes, vidéki kisváros felszíne alatt egy olyan világra bukkan, amelynek lakóit szörnyű titkok, rémes bűntettek és vallási fanatikusok tartják rettegésben. És ahogy egyre közelebb kerül az ügy megoldásához, lassan kezd rádöbbenni, hogy túl sokat tud, és ő maga sincs biztonságban.

Szerintem:
Először is fontosnak érzem tisztázni, hogy ez a könyv egy sorozat nyolcadik része, és én csak ezt olvastam el a sorozatból, úgy kezeljétek a véleményem :-).

Borító: Szerintem nagyon szépre sikerült, bár mivel a General Press gondozásában jelent meg, ez talán nem is olyan meglepő, ugyanis az Athenaeum mellett ez az a kiadó, aminek a borítói nagyon tetszenek.

Minden más: Mint említettem, ez a könyv egy sorozat sokadik részeként jelent meg - mivel én csak ezt olvastam, nem tudom mennyire függnek össze.
Az én ízlésvilágomnak túl lassan és ezzel együtt túl kuszán indult be a cselekmény, kellett egy jó száz oldal, hogy körvonalazódjon a fejemben, pontosan miről is van szó. Ez után azonban nagyon magával ragadott a történet; Linda Castillo nagyon jól átadta az időjárási viszontagságokat, az amishok jelenlétét, a feszültséget, félelmet, ami körülöttük uralkodik.

A legtöbb női nyomozóval egyáltalán nem tudok azonosulni, sőt, eddigi krimi-tapasztalataim alapján kijelenthetem, nagyon kevés olyan nő rendőrt, nyomozót, vagy úgy ámblokk főszereplőt tudnék mondani, akit képes vagyok elviselni, sőt, kedvelni: ha szűkítjük csupán nyomozókra, ezt eddig csupán Nora Roberts regényhősének sikerült elérnie (J.D. Robb - Halálos növendék).
Hozzá csatlakozott a Linda Castillo által megalkotott Kate Burkholder, akit nem éreztem soknak, nyafogósnak, mindenlébenkanálnak - sokkal inkább egy okos nőt láttam benne, aki tudta, mikor mi a helyes döntés.

Amit kicsit hiányoltam, az maga a krimi volt, holott egy krimiről beszélünk. Olvastam már olyan krimis krimiket, mikor találgattam a főszereplővel együtt, hogy ki lehet a gonosz, mi állhat a háttérben, itt ez nem jelent meg. Lényegében minden, ami krimi, letudódik körülbelül 10-20 oldalban, a maradék 250 pedig arról szól, hogy hideg van. Elég korán fény derült az elkövetők kilétére, konkrétan megnevezték őket az amish telep lakói a beépült nyomozónak. Onnan kezdve pedig, hogy már tudtuk, kit kell figyelni, elvesztettem azt a kis érdeklődésemet a történet iránt.
Az utolsó 10-20 oldalon sikerült egy picit visszahozni, egy viszonylag váratlan csavarral, de erre a csavarra sem magától jött rá a nyomozó, hanem elmondták neki. Sőt, talán mondhatom, hogy ez a csavar kicsit olyan légbőlkapott érzést keltett bennem...
Nincs az az embercsoport, amelynek a tagjait egy kalap alá lehetne venni, egy kategóriába lehetne sorolni. Az amishok azonban eddig mindig alapvetően jó embereknek tűntek. Nem tökéletesek ők sem, de van tartásuk, és mindig a jóra törekszenek. Ezek az előítéletek azok, amelyek befolyásolták az ítélőképességemet, amelyek miatt nem vettem észre, hogy itt sötétebb dolgok is meghúzódhatnak a háttérben.
Cím: Bűnösök között
Szerző: Linda Castillo
Sorozat: Kate Burkholder
Oldalak száma: 280
Megjelenés: 2017. július 07.
Kötés: Kartonált
ISBN: 9789634520252
Méret: 197 mm x 137 mm x 30 mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

BOOKOLOGY © 2020